Administrația de Stat a Drumurilor anunță un progres important în construcția drumului M3 Chișinău-Comrat-Giurgiulești-frontiera cu România, un proiect strategic pentru infrastructura națională de transport.
Construcția drumului M3 – montarea grinzilor la podul de la km 2+965
O etapă semnificativă a fost finalizată prin instalarea grinzilor la podul de la km 2+965, care traversează râul Cahul. S-au montat 21 de grinzi: 14 cu lungimea de 12 metri și 7 cu lungimea de 18 metri, asigurând conectarea secțiunilor drumului ocolitor din Vulcănești.
Podul are o lungime de 46 metri, lățimea de 12 metri și joacă un rol cheie în modernizarea acestui traseu. În prezent, proiectul este realizat în proporție de 53%, fiind sprijinit de BERD.
Beneficiile proiectului M3
Drumul M3 va facilita conexiunea între Chișinău, portul Giurgiulești și frontiera cu România, sprijinind:
- Dezvoltarea economică a regiunilor;
- Creșterea eficienței transportului de mărfuri și persoane;
- Integrarea Moldovei în rețelele europene de transport.
Modernizarea infrastructurii rutiere rămâne esențială pentru dezvoltarea Republicii Moldova.
Reamintim că acest proiect, implementat cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), va facilita conexiunea între Chișinău, portul Giurgiulești și frontiera cu România.
Scopul lucrărilor de construcție a drumului de ocolire a orașului Vulcănești constă în reconstrucția unui sector existent între km 0,100 – km 2,800 și construcția unui sector nou de la km 2,800 – km 8,580.
Vă recomandăm să citiți și acest articol Valea Curechiului din Drochia – modernizată prin investiții de 9,6 milioane lei.